Information

Medaljer

Alle løbere modtager en flot medalje efter løbet.

Fartholderteam

SNIKS fartholder-teams står klar til at få dig godt gennem løbet. Du kan vælge præcis det team du vil. Fartholderteamene er med 5 minutters mellemrum.

Alle fartholdere er medlem af SNIK Atletik og er erfarne halvmaraton- og maratonløbere. De har sammen med mange af vores deltagere trænet hele vinteren ved den gratis maratontræning i Dyrehaven hver lørdag kl. 09.00. Fartholdernes fornemmeste opgave er at gøre din løbeoplevelse med Gjensidige Den Grønne Halvmaraton til en perfekt løbsdag.

Der vil være følgende 13 fartholderteams:

Sluttid 1:25
Sluttid 1:30
Sluttid 1:35
Sluttid 1:40
Sluttid 1:45
Sluttid 1:50
Sluttid 1:55
Sluttid 2:00
Sluttid 2:05
Sluttid 2:10
Sluttid 2:15
Sluttid 2:20
Sluttid 2:30

Alle fartholder-teams indtager væske ved alle løbets væskedepoter.

Inden du starter, er det smart at bestemme dig for et fartholderteam der matcher den tid, du har sat dig for at gennemføre løbet på. Løb altid bag fartholderen og lyt til teamets mange nyttige informationer undervejs på løbsruten. Løb aldrig foran fartholderen, men altid ved siden af eller bagved – og bliv trukket med i mål til din drømme-sluttid.

Certificering

Løbene er DAF certificeret og godkendt og certificeret som sølvløb af Dansk Atletik Forbund og DGI.

Væskedepoter

Før start er det muligt at få vand og energidrik sponsoreret af SIS Energy ved væskedepotet i startområdet.

Halvmaratonruten er der væskedepot ved ca. 5 km - 10 km - 14 km - 19km - samt i mål.

10 km ruten er der væskedepot ved ca. 2 km - 4 km - 7,5 km - samt i mål.

Væsken består af vand og energidrik sponsoreret af SIS Energy (ved alle væskedepoter er der også toiletter)

I mål udleveres desuden en papkarton med vand sponsoreret af Gjensidige samt energidrik sponsoreret af SIS Energy, samt 1 stk. frugt

Samaritter

Du kan få hjælp og vejledning af samaritter i målområdet. Desuden er der samaritter flere steder på ruten.

Startprocedure

Starten på Gjensidige den Grønne Halvmaraton bliver afviklet fra kl. 11:00 og afvikles i op til 5 startgrupper.
Starten på 10 km løbet bliver afviklet kl. 11:15

Se efter skiltene med din forventede sluttid, som du opgav da du tilmeldte dig, og find det fartholderteam der passer til din tid.

Alle skal være på plads to minutter før start, hvor de sidste informationer og påbud gives

Tidsgrænse

Da vi afspærrer dele af Lyngby centrum, har vi desværre været nødt til at indføre en tidsgrænse for gennemførelse af Halvmaratonruten.

Man skal have passeret 12,5 km 1 time og 40 minutter efter start. Løbere, der ikke når dette punkt inden tidsgrænsen, må selv færdiggøre ruten og får ikke en officiel sluttid.

Tidtagning

Ved Gjensidige Den Grønne Halvmaraton anvender vi det nyeste inden for tidtagning og derfor er din chip, som registrerer din tid, lagt bag på dit startnummer.

Startnummeret er personligt og unikt, og skal fastgøres på forsiden af din løbebluse eller jakke. Husk at intet startnummer eller forkert placering af startnummer betyder, at vi desværre ikke kan registrere din tid. Startnummeret skal bæres synligt på brystet for registrering af din tid.

Vinderen er den løber der først passerer målstregen = bruttotid. Den officielle tid i den samlede stilling baseres på nettotider fra startstreg til målstreg.

Har du spørgsmål eller henvendelser omkring løbet eller din deltagelse, kan du kontakte vores kundeservice på eventoffice@ultimate.dk

Toiletter

Der er opstillet toiletter i start- og målområdet. Se efter skiltene.
Desuden er der toiletter ved alle væskedepoterne.

Risiko og ansvar

Deltagelse sker på deltagernes eget ansvar og risiko. Danske love og regler gælder. SNIK Atletik samt klubbens bestyrelses- og udvalgsmedlemmer, ledere, hjælpere, sponsorer osv. kan ikke gøres ansvarlige for deltagerens eller andres eventuelle tab, uanset årsag. Hæftelse er således begrænset til SNIK Atletiks egne aktiver.

Påbud og henvisninger

Færdselsloven skal overholdes. Påbud og henvisninger fra Hjemmeværnspolitiet og løbets officials skal følges. Overtrædelse kan medføre diskvalifikation. Bemærk blandt andet, at det IKKE er tilladt at pace deltagerne ved at cykle sammen med løberne. Dette er en af de overtrædelser der ifølge DAFs regler kan medføre diskvalifikation.

Afbud

Det er ikke muligt at få refunderet beløbet ved afbud, men nummeret kan én gang overflyttes til efterfølgende år ved afbud inden 1. april 2019. Hvis du ønsker dette, skal du sende en mail til eventoffice@ultimate.dk

Startnummer

Husk din løbsbekræftelse, når du skal hente dit startnummer

Alle deltagere vil modtage en løbsbekræftelse på mail mandag inden løbet finder sted. Der vil ikke blive udsendt yderligere bekræftelse.

Deadline for tilmelding med navn på startnummer er den 15.04 kl. 23.59 - derefter trykkes ikke navn på nummeret.
Du kan tilmelde dig løbet til normalpris frem til lørdag den 27.04 kl. 23.59.

Eftertilmelding på dagen er normalpris + 50 kr.

På løbsbekræftelsen kan du se dit startnummer. Du skal medbringe løbsbekræftelsen, når du henter dit startnummer i Expo’en på Lyngby Torv i dagene op til løbet, se åbningstider nedenfor.

Fredag: 10-20
Lørdag: 10-18
Søndag: 8-11

Hvis du ønsker at afhente dit startnummer på selve løbsdagen og vil være sikker på at få nummeret udleveret til tiden, skal du møde op senest 1 1/2 time før løbsstart (vi anbefaler, at du henter startnummeret på løbe-expoen i Lyngby før selve løbsdagen).

Har du spørgsmål eller henvendelser omkring løbet eller din deltagelse, kan du kontakte vores kundeservice på eventoffice@ultimate.dk

Værdiopbevaring/ bagageopbevaring

Der er mulighed for opbevaring af en mindre taske i værdiopbevaringen. Opbevaringen er på eget ansvar.

Parkering

P-kælderen under Lyngby Storcenter kan benyttes – indkørsel fra Klampenborgvej

Derudover er der parkeringsmuligheder under Lyngby Kulturhus, Magasin og Johannes Fog.

Vi opfordrer alle til at overholde almindeligt gældende regler for parkering. Ulovlig parkering udløser som bekendt en parkeringsafgift, hvis det registreres af P-vagter.

Hvis en løbeklub ankommer i bus er der mulighed for reservation/ anvisning af parkeringsplads. Dette skal meddeles på forhånd på mail til eriklunddk@gmail.com - begrænset antal pladser.

Præmier

Der vil være præmie i form af gavekort til Løberen til de første 3 løbere af hvert køn på både Halvmaraton og 10 km.

1. plads - Halvmaraton: gavekort på 3.000 DKK
2. plads - Halvmaraton: gavekort på 2.000 DKK
3. plads - Halvmaraton: gavekort på 1.000 DKK

1. plads - 10 km: gavekort på 1500 DKK
2. plads - 10 km: gavekort på 1000 DKK
3. plads - 10 km: gavekort på 500 DKK

Der vil desuden blive trukket lod om masser af lodtrækningspræmier fra løbets sponsorer, se om du har vundet en af de mange fine præmier når du modtager dit startnummer.

Præmier kan afhentes efter løbet i præmieboden i målområdet på løbsdagen og eftersendes ikke. Præmier, der ikke er afhentet på løbsdagen, tilfalder SNIK Atletik.

Offentlig transport

S-tog, lokalbane og busser standser i gå-afstand fra start- og målområdet

Omklædning

Du kan i meget begrænset omfang klæde om tæt på start og målområdet hvor det også er muligt at indlevere en mindre taske i værdiopbevaringen

Målområdet

Der vil være mulighed for at købe mad og drikke i start/ målområdet. Der er desuden gratis frugt, energidrik og vand efter løbet.

Protester

Eventuelle protester skal forelægges løbets jury.
Henvendelse i informationsboden i målområdet skal ske inden kl 13:00 på løbsdagen.